KUNDESERVICE


Ofte stilte spørsmål

HVORDAN BRUKER JEG GAVEKORTET MITT?
  • For å bruke gavekortet ditt på godream.no, må du gå inn på "Har du et gavekort?" (øverst til venstre på forsiden). Skriv inn ID-nummeret og innløsningskoden som står på gavekortet og trykk på «Kom i gang nå».

    Deretter får du se alle de aktuelle mulighetene som gjelder for gavekortet, samt nødvendig informasjon om hvordan du booker og løser inn gavekortet hos partnerne på opplevelsen.

JEG HAR ET "ÅPENT GAVEKORT" - HVA GJØR JEG MED DET?
  • Et åpent gavekort gjelder som betalingsmiddel på vår hjemmeside og lar deg selv velge mellom opplevelsene på godream.no.

    Gavekortet kan ikke benyttes hos partnerne våre, men skal først byttes til en bestemt opplevelse hos oss.

    Dersom du har fått et slikt gavekort gjør du følgende:

    1. 1. Finn den opplevelsen du ønsker og legg den i handlekurven.
    2. 2. I bestillingsoversikten skriver du inn ID-nummeret og innløsningskoden på opplevelsesgavekortet under "Betal med opplevelsesgavekort".
    3. 3. Trykk «Gå til kassen» og fyll ut personlig informasjon, velg levering og avslutt din ordre.
    4. 4. Nå vil du få tilsendt et nytt gavekort på opplevelsen du har valgt. Dersom du har brukt hele verdien på gavekortet er det ikke gyldig lenger.
    5. 5. Du booker opplevelsen din ved å gå inn på www.godream.no/booking med det nye gavekortet du får tilsendt.
    6. 6. Skriv inn ID-nummeret og innløsningskoden på det nye gavekortet
    7. Du vil da få en oversikt over mulighetene og bookinginformasjonen som gjelder for gavekortet, og du følger enkelt instruksene videre.

      Husk å ta med deg det nye gavekortet til opplevelsen, da dette gjelder som betaling ute hos partneren

      OBS! Merk at et åpent opplevelsesgavekort IKKE kan benyttes direkte hos samarbeidspartnerne våre!

KAN JEG BRUKE ET ÅPENT GAVEKORT SOM BETALING AV OPPLEVELSEN HOS PARTNEREN?
  • Nei, du kan ikke bruke det åpne opplevelsesgavekortet som betaling ute på opplevelsen. Dersom du har et åpent gavekort må du først bytte det til et gavekort på en bestemt opplevelse. Se avsnitt lenger opp omkring åpne gavekort. Når du har valgt en opplevelse får du tilsendt et nytt gavekort som gjelder for den opplevelsen du nå har valgt. Det er dette gavekortet du tar med til oppplevelsen.

KAN JEG BYTTE GAVEKORTET MITT TIL EN ANNEN OPPLEVELSE?
  • Ja, på godream.no kan du fritt bytte opplevelse innenfor gavekortets gyldighet på 2 år. Dersom opplevelsen du ønsker å bytte til koster mer enn den opplevelsen du har i dag, må du betale et pristillegg. Du kan betale etter at du har lagt inn betalingsadresse. Hvis opplevelsen du ønsker å bytte til er billigere enn beløpet som finnes på gavekortet ditt, får du selvfølgelig muligheten å benytte beløpet senere. Beløpet som gjenstår blir satt på et nytt åpent gavekort som du mottar på e-post.

HVOR LENGE ER GAVEKORTET GYLDIG?
  • Gavekortene våre er gyldige i 2 år fra kjøpsdato.

    Dersom du er usikker på hvor lenge gavekortet ditt er gyldig, kan du logge inn på www.godream.no/booking ved hjelp av opplysningene på kortet. Her kan du se utløpsdatoen, samt få mer informasjon om hvordan du bruker gavekortet ditt.

    Vær oppmerksom på at gavekortets gyldighetstid eller status IKKE endres ved at du logger deg på. Du kan logge på så mange ganger du ønsker.

KAN JEG KJØPE ET GAVEKORT SOM GJELDER FOR ALLE OPPLEVELSENE?
  • Ja, vi tilbyr et åpent gavekort som vi kaller Opplevelsesgavekort, hvor du selv kan bestemme beløpet. Mottakeren kan da selv velge opplevelse(r) fra godream.no tilsvarende det beløpet du har valgt å handle for.

    Vær oppmerksom på at Opplevelsesgavekort IKKE kan benyttes direkte hos våre partnere, men at dette kortet først skal brukes som betalingsmiddel på godream.no før mottakeren kan benytte seg av sin opplevelse.

    Gavekortmottakeren kan velge én eller flere opplevelser for den valgte summen, og har også mulighed å velge en opplevelse som har en høyere verdi enn Oppplevelsesgavekortet. Brukeren betaler da selv differansen.

GAVEKORTET MITT HAR GÅTT UT PÅ DATO - HVA GJØR JEG DA?
  • Dersom gyldighetsperioden på 2 år er overskredet er gavekortet ikke gyldig lenger, og kortet kan ikke byttes eller brukes.

    Vi har dessverre ikke mulighet til å aktivere gavekort som har gått ut på dato.

HVOR RASKT KAN JEG MOTTA GAVEKORTET?
  • På under 5 minutter!

    Du kan nemlig velge å motta gavekortet elektronisk, som et e-gavekort. Du mottar en e-post med en fin PDF-fil med både bilder og beskrivelser av opplevelsen. E-posten sendes automatisk til deg umiddelbart etter at kjøpet ditt er gjennomført, og det eneste du trenger å gjøre er å skrive ut gavekortet fra e-posten.

    Du kan også velge å motta gavekortet i en flott gaveeske. Dette gavekortet sendes i posten.

    Bestiller du før kl. 15 på en hverdag sender vi gavekortet samme dag. Det tar vanligvis 3 til 5 virkedager før du mottar gaveesken.

    Dersom du bestiller i løpet av helgen eller på en helligdag, sender vi bestillingen førstkommende virkedag.

    Vennligst merk at vi dessverre ikke kan garantere for postsendinger, og at vi ikke kan garantere at du mottar pakken dagen etter.

    Porto betales samtidig med opplevelsen på vår hjemmeside

HVORDAN KOMMER JEG UT PÅ MIN OPPLEVELSE?
  • Du kan aktivere gavekortet ditt, samt få informasjon om hvor du kan bruke det ved ved å gå inn på www.godream.no/booking.

FÅR JEG BEKREFTELSE PÅ AT JEG HAR AKTIVERT MITT GAVEKORT?
  • Nei, det gjør du ikke, med mindre du har gjennomført en reservasjon direkte på godream.no.

GAVEKORTET GJELDER FOR 1 PERSON, MEN KAN VI VÆRE FLERE TIL Å BRUKE DET?
  • Dette avhenger av hvilken opplevelse gavekortet gjelder til. Du finner mer informasjon i beskrivelsen som følger med.

    På åpne Opplevelsesgavekort står det alltid "Gjelder for 2 personer", men her vil det være den valgte opplevelsen som indikerer antallet.

    F.eks. "En god biff for 2" gjelder for 2 personer og en "Hotstone massasje" gjelder for 2 personer.

    Hver opplevelse vil i feltet "Inkluderer" angi antallet av deltakere for opplevelse.

ER GAVEKORTET PERSONLIG?
  • Det kan hende at e-gavekort ligger i spam- eller søppelpostmappen, så vi anbefaler at du først ser etter der.

    Dersom du ikke finner det der kan du ringe til Kundeservice på telefon +47 219 84 606.

HVOR KAN JEG KJØPE DERES GAVEKORT?
  • Du kan kjøpe gavekortene her på godream.no eller i butikker hos Elkjøp og Lefdal i hele Norge.

HVOR FINNER JEG OVERSIKTEN OVER STEDER GAVEKORTET KAN BENYTTES?
  • Mer informasjon om hvor du kan bruke gavekortet ditt finner du ved å fylle ut feltene under "Aktiver gavekort" eller "Har du et gavekort?". Her ser du alle de aktuelle mulighetene som gjelder for gavekortet, samt nødvendig informasjon om hvordan du booker og løser inn gavekortet hos partneren på opplevelsen.

HVA ER ID-NUMMER OG INNLØSNINGSKODE?
  • Det er de to unike kodene som står oppført på gavekortet ditt. Du må bruke begge kodene ved aktivering av gavekortet ditt og booking av en opplevelse. Hvis du har en DREAM FRAME (akrylramme) må forseglingen brytes for å få tilgang til ID-nummer og innløsningskode

KAN JEG FÅ PENGENE TILBAKE FOR MITT GAVEKORT?
  • Ja, du har 14 dagers angrerett fra kjøpsdato. Hvis gavekortet ditt er kjøpt i nettbutikken må du fylle ut formularen "Angre kjøp i nettbutikk".

    Hvis det er kjøpt i en butikk, må du ta kontakt med butikken for å angre kjøpet ditt.

FANT DU IKKE SVAR PÅ DET DU LURTE PÅ?
  • Ta en titt på spillereglene våre (kjøpsvilkårene), eller kontakt Kundeservice på telefon 219 84 606.

ER MIT GAVEKORT PERSONLIGT?
  • Nej, det er det ikke. Heller ikke, hvis der står navn på. Du kan til hver en tid give dit gavekort videre til 3. mand.

KAN JEG OPRETTE ET GAVEKORT PÅ ET VALGFRIT BELØB?
  • Ja det kan du. Så skal du købe et åbent Oplevelsesgavekort. Se pkt. 7.

HVAD ER ET E-GAVEKORT?
  • E-gavekort er den perfekte løsning til en gave på få minutter.

    • Vælg den oplevelse, du ønsker at give som gave.
    • Læg den i indkøbskurven og gå til kassen.
    • Vælg e-gavekort som leveringsform og betal.
    • Kort efter din bestilling modtager du en mail med en flot PDF, der både indeholder billede og beskrivelse af oplevelsen. Mailen sendes automatisk til dig umiddelbart efter dit køb, og du skal blot printe gavekortet i mailen.

HVORFOR HAR JEG IKKE MODTAGET MIT E-GAVEKORT?
  • Det hænder, at e-gavekort ender i din ’spam indbakke’ eller ’uønsket post’, så prøv at tjekke dér. Finder du det ikke dér, beder vi dig ringe ind til vores Kundeomsorg på tlf. +45 88 77 64 00.

HVOR KAN JEG KØBE JERES GAVEKORT?
  • Vores gavekort kan købes her på godream.dk samt i vores butik på Østerbro. Derudover forhandles vores oplevelser i detail butikker over hele landet. Du kan finde vores oplevelsesgaver her: Magasin, Føtex, Bilka, Netto, Løvbjerg, Q8, Shell, SPAR, EUROSPAR, SuperBest, SuperBrugsen, MENY, Cirkle K, Kop & Kande, Elgiganten, Bilka.dk, Kvickly, Min Købmand & i udvalgte kiosker over hele landet. Vores oplevelser forhandles også hos Lomax.

    Bemærk dog at sortimentet varierer fra kæde til kæde, og at det er på godream.dk du finder det største sortiment.

HVOR KAN JEG SE, HVILKE STEDER JEG KAN BRUGE MIT GAVEKORT?
  • Du finder ud af, hvor du kan bruge dit gavekort ved at aktivere det - se punkt 1. Her vises de aktuelle muligheder gældende for gavekortet samt al nødvendig information om, hvordan man booker og indløser oplevelsen hos arrangøren. Kontakt arrangør/book iht. denne information.

HVAD ER ID-NUMMER OG INDLØSNINGSKODE?
  • Det er de to unikke koder, der står anført på dit gavekort. Du har brug for begge koder, når du skal aktivere dit gavekort. Hvis du har en DREAM FRAME (akrylramme) skal plomberingen brydes for at finde ID-nummer og indløsningskode

KAN JEG FÅ PENGENE TILBAGE FOR MIT GAVEKORT?
  • Ja, vi har 14 dages fortrydelsesret gældende fra købsdato. Hvis dit gavekort er købt i vores webshop skal du udfylde Fortryd køb i webshop. Hvis du har købt gavekort i en butik skal du udfylde Fortryd køb i butik.

JEG ER INTERESSERET I GAVEKORT TIL MIT FIRMA, JULEGAVER TIL VORES ANSATTE, KUNDEGAVER MED MERE – HVEM KAN JEG KONTAKTE?
  • Vi tilbyder forskellige, spændende løsninger til erhvervslivet og vil også gerne hjælpe jer. Kontakt vores B2B salgsafdeling på business@godream.com.

FIK DU IKKE SVAR PÅ DIT SPØRGSMÅL?
  • Kontakt vores Kundeomsorg på telefon +45 88 77 64 00 eller info@godream.com

Har du ikke funnet svaret på spørsmålet eller problemet ditt?
Vår kundeservice er tilgjengelig på e-post eller over telefon.

For å kontakte oss
Velg et tema

*Obligatorisk felt

Vår kundeservice er også tilgjengelig over på telefon +47 219 84 606(samme pris som en lokaloppringing, uten tillegsavgift). Fra mandag til fredag fra kl. 9 til 15 og lørdag fra kl. 9 til 14.